Fiecare zi este o zi buna pentru a construi relatii pe termen-lung

Cei mai multi oameni recunosc ca relatia cu un anumit cosmetician ii face sa mearga la un anumit salon. Daca motivul pentru care aleg salonul este insa proximitatea, ei vor merge la acelasi cosmetician la fiecare vizita. Asta deoarece a fi cosmetolog inseamna mai mult decat solutiile cele mai bune si tratamentele potrivite. Cosmetologii au puterea sa schimbe viata oamenilor si sa-i faca sa se simta bine cu ei insisi.

E important ca mediul de lucru sa-ti reflecte abordarea asupra cosmetologiei

In calitate de cosmetolog, ai luxul de a alege ce tip de mediu ti se potriveste cel mai bine: un salon traditional, un spa sau poate un salon dintr-un hotel sau chiar resort turistic. Poti decide sa lucrezi de acasa dupa ce ti-ai constuit o agenda de clienti fideli. E importat ca mediul ales sa se potriveasca cu personalitatea si nevoile tale pentru ca acolo vei practica ce ti se potriveste mai bine: tratamente faciale si corporale, masaj, manichiura & pedichiura, make-up.

Un mediu de lucru potrivit este acel loc care nu-ti constrange evolutia. Pentru ca o cariera de cosmetolog presupune invatare continua: cursuri, concursuri, conferinte. Tine cont de asta cand alegi unde lucrezi.

Nu uita sa recomanzi produsele profesionale!

Publicitatea ii apropie foate mult pe clienti de trenduri si noile tehnologii, motiv pentru care trebuie sa fii mereu cu cel putin doi pasi inaintea lor. Trebuie sa iti placa sa descoperi cele mai noi inovatii in cosmetica, sa citesti studii si, mai ales, sa stii sa selectezi cele mai bune produse pentru fiecare client in parte. E bine sa stii ca intre 5 si 15 % din vanzarile unui salon vin din recomandarile tale de produse de ingrijire. Clientii, odata ce au incredere in tine, te folosesc pe post de filtru. Ei au banii si dorinta sa beneficieze de cele mai bune tratamente chiar si in confortul casei lor, iar tu stiinta. Iar beneficiile sunt mutuale.

In calitate de cosmetolog, e bine sa fii realist: tine cont ca programul de lucru al clientilor tai este haotic si este dificil ca ei sa se tina de un program fix de ingrijire la salon. Prea putini vor putea spune ca au o zi anume in fiecare luna sau saptamana cand fac o vizita la salon, indiferent de circumstate. De aceea, clientilor le place sa stie ca, in caz de urgenta, se pot descurca prin eforturi proprii la ei acasa, cu ajutorul produselor recomandate de cosmetologii lor de incredere. Adevarul este ca pentru un look cu adevarat finisat, clientii care inteleg transformarea, nu fac rabat de la o programare unde sa beneficieze de atentia exclusiva a specialistilor in frumusete.

Sigur, trebuie sa tii cont ca modul in care recomanzi anumite produse nu trebuie sa fie agresiv; mai precis, nu vrei ca oamenii sa se simta atacati ca in mall cand se ofera domnisoarele de la insulitele din centru sa ii dea cu toate cremele din dotare! E suficient sa integrezi recomandarea intr-o fraza tip sfat: „pentru ca ai un ten gras, crema pe care trebuie sa o folosesti trebuie sa fie usoara si pe baza de apa“. Oamenii nu vor sa auda de branduri pentru ca sunt bombardati de fel de fel de nume non-stop; oamenii vor sa auda de solutii pentru problemele lor individuale.

Fii un bun ascultator si in fiecare zi vei castiga un client fidel!

Cam toata ziua presupune lucru cu clientii iar asta inseamna ca trebuie sa fii un bunascultator. Nu este de ajuns sa fii un bun profesionit, recunoscut in breasla, daca nu stii sa asculti si sa intelegi clientul. O persoana, cand vine la salon, isi ia timp sa aiba grija de aspectul fizic. Subconstient, aceasta pauza pe care si-o ia scoate la iveala si trairile spirituale. Motiv pentru care, nu este exclus sa asculti povestea de viataa clientului sau sa-i cunosti cele mai mari temeri. E bine de stiut ca nu trebuie sa devii psiholog, dar trebuie sa ai acceasi deschidere catre client ca unul. Mai mult, momentul in care cineva isi face curaj sa iti povesteasca prin ce trece, este semnul clar ca acel cineva este pe punctul de a-ti deveni client fidel.

Stii situatiile acelea neplacute cand se decaleaza programarile?

Ei bine, asta se poate intampla zilnic. Mai ales daca salonul are o reputatie buna prin prisma serviciilor profesionale pe care le ofera. Si, sa fim realisti, toti clientii isi doresc ca pentru serviciul pe care il platesc sa primeasca mai mult (timp, consiliere, atentie) iar acesta este un lucru bun, mai ales daca in calitate de cosmetician reusesti sa le satisfaci nevoile. Dar, pentru evitarea situatiilor neplacute, e bine sa ai un time managementfoarte bun. Trebuie sa stii fii capabil sa diferentiezi intre tipurile de servicii pe care le ai de oferit si durata lor. Solutia nu este sa grabesti procesul, ci sa ai o viziune realista a duratei. Clientii vor aprecia timpul de calitate pe care il petrec in compania voastra, mai ales daca nu trebuie sa astepte prea mult pentru el.

Alatura-te discutiei!

comentarii

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail