Importanta social media pentru industria de beauty

Trebuie sa recunoastem: toate industriile si-au creat un loc al lor, dinamic si deschis, in social media astfel incat sa reziste avalansei de nou. Industria de beauty nu face excepitie. Produsele si serviciile de ingrijire sunt elemente personale, greu de comercializat online intrucat virtualul ne priveaza de testarea tipului de piele, de mirositul parfumului sau de potrivirea unui produs culorii tenului.

Dar acesta nu este un dezavantaj, atata vreme cat suntem creativi. Mediile online de comunicare sunt locul in care ne pozitionam pe piata prin serviciile si nota distincta a produselor pe care le folosim, astfel incat sa starnim curiozitatea necesara pentru a fi vizitati, testati si apreciati in viata reala.

Inainte sa avansam cu discutia, e important sa reamintim ca intreg procesul de comunicare are de-a face cu a castiga increderea clientilor. Ori, tinand cont de acest aspect, ceea ce le aratam sau lucrurile despre care le povestim trebuie sa reprezinte intocmai realitatea a ceea ce putem sa le oferim. Iar clientii de astazi sunt informati, stiu sa puna intrebari si, mai cu seama, stiu ce isi doresc de la un serviciu de cosmetica. De aceea strategiile de marketing, fie ele de personal branding sau de business branding, trebuie adaptate cu mare atentie.

Blogurile sunt eficiente pentru promovarea unor tipuri de tratamente, servicii si produse si ajuta la conturarea unei audiente definite. Fie ca vorbim despre postarea de articole ori tutoriale de make-up sau de masaj anticelulitic, trucuri despre intretinerea pielii acasa sau prezentarea unor tehnici noi specifice unui salon, un cosmetician care incearca si rolul de blogger va ajunge sa preia fraiele modului in care ii este perceputa meseria. Totul capata o dimensiune care impune respect (prin prisma volumului de munca de care are nevoie crearea si intretinerea unui blog) si, mai ales, o dimensiune glamour (pentru ca a te invarti in lumea bloggerilor presupune participarea la evenimente si lansari, deci o expunere si mai mare, de aceasta data, in lumea reala). Pentru ca expunandu-te iti formezi o anumita reputatie si arati ca iti asumi ca esti suficient de bun si ca ai ceva de spus, spre deodebire de restul colegilor de breasla.

YouTube-ul este un canal propice cosmeticienilor care vor sa isi ia in serios rolul de educatori, celor care simt ca au ce sa-I invete pe cei de acasa ceva si mai ales celor lipsiti de inhibitii care pot sa fie naturali in fata unei camere video. Aspectul de care trebuie sa tineti cont este ca oamenii, inainte sa cumpere, se documenteaza, iar tu, in calitate de cosmetician, ai autoritatea necesara sa ii ajuti in acest proces. Cu cat informatiile pe care le livrezi sunt corecte si aduc ceva in plus, ai mari sanse sa iti faci o baza consistenta de oameni care te urmaresc, care vor dori sa lucreze cu tine, sa cumpere de la tine sau, pur si simplu, sa beneficieze pe viu de ceea ce oferi. Cu cat cererea este mai mare, cu atat si oferta ta poate suferi modificari de zero-uri (cine nu-si doreste asta?).

Facebook, Instagram. Socializarea sau relationarea cu persoane straine nu este un punct forte al tuturor oamenilor, mai ales, cand stii in subconstient ca eforturile de comunicare au un scop precis-atragerea de noi clienti. Vestea buna este ca pe Facebook sau Instagram (cele doua medii sociale care functioneaza cel mai bine in Romania), oamenii isi asuma ca le vei vinde ceva, asteapta doar sa vada de ce sa te aleaga pe tine. Asadar, networking-ul, iti vei da seama, nu a fost niciodata atat de simplu. Poti purta conversatii, poti antrena colegi de breasla in conversatii, poti impartasi idei despre meserie in general, despre bune-practici sau despre tine (detalii personale relevante in evolutia ta profesionala). Mediile sociale sunt locurile unde clientii afla de tine, unde potentialii parteneri de afaceri isi fac o idee despre serviciile pe care le oferi si unde, pana la urma, acumulezi un fel de istoric al tau sau al brandului pe care l-ai construit. Si nu ineaparat cu beneficii pentru posteritate (cine stie unde se va ajunge cu mediile online in viitor) dar cu beneficii de ordin comparativ pentru ca vei putea sa-ti analizezi evolutia, sa-ti identifici punctele slabe si pe cele forte, asadar sa evoluezi.

Concursuile pot fi un instrument bun de promovare. Fie ca le organizezi pe Facebook sau pe Instagram, acestea te ajuta sa capeti vizibilitate in randul unor persoane care nu au neaparat nevoie de serviciile tale dar care, fiind expusi la informatia furnizata de tine (intr-un mod general atractiv si cu atentie la detalii), vor sti sa te recomande mai departe prietenilor. Si, ca sa fim sinceri, sunt oameni care participa la concursuri indiferent de premiul pus la bataie, doar pentru a-si incerca norocul. De aceea, este foarte important ca jurizarea acestora sa nu ridice intrebari niciodata si sa capete increderea publicului prin seriozitatea organizarii. Un beneficiu secund al concursurilor este acela ca poti profita si de experienta castigatorului (cu care trebuie sa stabilesti o relatie deosebita, demna de a fi relatata cu orice ocazie de acesta) pe care sa o prezinti pe mediul de socializare ales (prin poze, testimoniale, video).

Nu ignora clientii vechi in favoarea celor noi

Majoritatea saloanelor de cosmetica sunt intr-un proces perpetuu de atragere de noi clienti, in loc sa se concentreze in special pe cei pe care deja ii au. In calitate de cosmetician trebuie sa inveti cine sunt ei, ce le place, ce isi doresc si, mai ales, sa nu te raportezi la ei ca la inamicii pe care trebuie sa ii cuceresti. Investeste intr-o relatie inter-umana cu ei: afla despre ei, spune-le despre tine (aspecte profesionale mai ales). Internetul da o putere foarte mare consumatorului; clientii pot sa iti dea note, pot sa impartaseasca experienta de la salon in mod public, cu prietenii din lista lor, deci, pe scurt, spun lumii despre tine. Iar daca faci tot posibilul ca experienta lor in cabinet sa fie pozitiva, asa vor fi si comentariile lor de pe retelele de socializare.

Alatura-te discutiei!

comentarii

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail