Un CV si o scrisoare de intentie “curate” pot sa-ti creasca considerabil sansele!

Drumul pe care trebuie sa il parcurgem pentru a obtine post-ul pe care ni-l dorim, porneste de la alcatuirea CV-ului si a scrisorii de intentie. Un layout curat, simplu si clar va face CV-ul tau mai simplu de urmarit si va evidentia punctele forte. Un CV nu trebuie sa fie sarac in cuvinte, dar nici un roman, fiindca atunci vei pierde audienta pe drum. De asemenea, scrisoarea de intentie trebuie sa evidentieze motivele tale reale si calitatile ce te recomanda pentru acel post. Nu incerca sa introduci date care nu sunt adevarate, fiindca acestea tot timpul vor iesi la iveala.

Nu ai experienta? Apeleaza la recomandari.

Daca abia ai iesit de pe bancile unui curs de cosmetologie, este posibil ca singura ta experienta sa fie practica facuta la scoala. Asadar, neavand in absenta unui istoric de lucru cu un angajator, ti-ar prinde bine sa incluzi la finalul CV-ului recomandari de la cel putin doi profesori. Cate o fraza succinta din partea fiecaruia despre punctele tale forte din timpul practicii te vor urca in clasamentul potentialului angajator. Daca, dimpotriva, ai mai lucrat si in alte saloane de cosmetica, o recomadarea scrisa din partea fostilor angajatori va scoate in evidenta ca esti un profesionist adevarat care stie sa gestioneze relatiile profesionale. Include contactul persoanelor care au scris recomandarea, pentru a putea fi contactate pentru confirmare. Daca referintele nu sunt pozitive sau daca ai plecat dintr-un mediu profesional din cauza unui conflict, vei evita sa incluzi asta in CV sau sa expui din proprie initiativa situatia de disconfort potentialului angajator. Daca, in timpul interviului, se va ajunge la acest subiect, recomandat este sa prezinti neutru situatia (nu te vei lamenta de neajunsurile din fostul salon), sa scoti in evidenta ca exista o incompatibilitate sau, eventual, o limitare a potentialului de dezvoltare profesionala (doar daca acesta a fost motivul).

Inainte de interviu, documenteaza-te!

Cele mai multe saloane se promoveaza online (propriul site sau pagina de Facebook) asa ca primul pas in a-ti da seama daca esti compatibil cu eventualul loc de munca, este sa incerci sa-ti dai seama de niste detalii:

  • observa in imagini cum este imbracat personalul si cum este prezentata munca cosmeticienilor;
  • care este filosofia sau abordarea salonului in ceea ce priveste satisfacerea nevoilor clientului;
  • vezi care sunt brandurile cu care lucreaza salonul; separat te poti documenta ce contin acele produse si daca sunt potrivite genului de tratament pe care doresti sa-l oferi clientilor; daca ai mai lucrat cu acele produse si te intelegi bine cu ele, poti mentiona asta in CV. Va fi un plus si iti va da incredere in timpul intervului;
  • vezi ce servicii ofera salonul si asigura-te ca stii tot despre pasii care trebuie urmati in cazul procedurilor oferite de potentialul tau post; e posibil ca angajatorul sa iti ceara sa ii expui oral care sunt pasii anumitor proceduri (epilare, tratament facial etc) si, de cele mai multe ori, iti va cere sa faci o demonstratie practica.
  • verifica si lista de preturi ale serviciilor oferite de salon; iti vei face o idee despre statutul publicul tinta (clientela) – aspect care te va ajuta in timpul interviului – si despre salariu;

Care sunt punctele tale forte?

Modestia nu isi are locul aici, doar simtul realitatii. Un exercitiu grozav este sa incerci sa-ti raspunzi tie inainte de interviu la intrebarile de mai jos (este foarte posibil sa-ti fie adresate):

  • Care sunt punctele tale forte in meseria pe care o practici?
  • Care sunt calitatile tale personale care te ajuta sa fii bun pentru aceasta profesie?
  • Prin ce valori, calitati sau practici noi te vei evidentia la salonul in care doresti sa lucrezi?
  • Care este cea mai mare slabiciune a ta?
  • Unde te vezi peste 5 ani? Dar peste 10?

„Daca vii sa lucrezi la noi, ce baza de clienti noi aduci afacerii?“

Daca ti se adreseaza aceasta intrebare, ai grija, esti testat! Raspunsul trebuie sa fie ferm: „nu mi-am propus sa fur clientii de la actualul sau fostul angajator pentru ca este o practica imorala si o abordare gresita. Cu toate acestea, am o relatie foarte buna cu clientii mei fideli asa ca voi fi surprinsa daca unii dintre ei nu ma vor cauta din proprie initiativa, oriunde as lucra“.

Studii de marketing, un plus neasteptat.

Un salon, dincolo de faptul ca trebuie sa fie un mediu zen atat pentru clienti, cat si pentru angajati, presupune si ceva competitie. De obicei competitia nu este intre tine si ceilalti angajati, ci intre tine si…tine. Vei descoperi ca unele business-uri din domeniul cosmeticii nu au investit foarte mult in zona de marketing si promovare (fie pentru ca sunt la inceput de drum, fie ca au avut alte prioritati). Daca vrei sa-ti imbunatatesti castigul, nu strica sa ai cateva cunostinte de marketing sau sa stii despre pasii dezvoltarii unei afaceri. Cateva mentiuni despre cum vezi tu ca s-ar putea dezvolta salonul (exemple concrete, realiste si bazate pe anumite studii, exprimate doar daca simti ca angajatorul este suficient de deschis sa le asculte) te-ar putea ajuta sa obtii slujba dorita.

Alatura-te discutiei!

comentarii

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail