Indiferent de motivul care a determinat inceputul unei astfel de cariere, s-a dovedit ca, apoi, experienta de practician cosmetolog poate sa difere substantial fata de imaginea initiala. Acest lucru a condus de multe ori la dezamagire sau la o „treziere la realitate”, mai ales in primul an de practica. Iti prezentam in continuare urmatorii 4 pasi care te vor ajuta sa alcatuiesti un plan al carierei tale de cosmetolog:

Vezi aici primii 4 pasi pentru o cariera de succes in cosmetologie!

5. Incearca sa rezolvi probleme, nu sa le creezi.

Mentinerea unei atitudini proactive si pozitive in cadrul serviciului iti va aduce doar beneficii. Nu te transforma intr-unul dintre angajatii care isi proiecteaza propriile frustrari si neimpliniri asupra locului de munca. Gandeste-te la lucrurile pozitive din viata ta, nu la lucrurile negative ce s-ar putea intampla.

6. Mentinerea unei atitudini pozitive

Intradevar, la inceput vei avea o perioada in care vei avea mult timp „mort”, in care nu vei avea programari. Se va intampla sa treaca zile intregi pana vei face in sfarsit un tratament. Acest lucru poate fi demotivant. Important este sa iti menti focusul, sa fi prezent(a) tot timpul la locul de munca. Trebuie sa privesti imaginea de ansamblu si sa iti „cultivi” fiecare clienta, intrucat clientele multumite sunt cea mai buna reclama si iti pot face cele mai bune recomandari.

7. Promoveaza-te singur(a)

Desigur, este si datoria angajatorului pentru promovare si marketing. Dar investitia angajatorului poate sa se fructifice in timp, iar inceputul sa fie mai greoi si rezultatele pozitive sa fie generate cu intarziere. In schimb, luand atitudine si intiativa singura in ceea ce priveste promovarea, poti avea rezultate mai rapide:

  • invita prieteni, prietene ale prietenilor, rude etc. pentru o consultatie cosmetica de ingrjire personalizata. In cadrul vizitelor intocmeste o fisa cosmetica profesionala, analizeaza impreuna cu ei produsele de ingrijire pe care le folosesc si da-le sfaturi pentru rutina de ingrijire de acasa. Odata ce ai stabilit contactul cu un potential client iti va fi mai usor sa ii faci si o programare pentru un eventual tratament. In plus iti vei exersa cunostiintele dobandite in cadrul scolii si vei cunoaste mai multe persoane interesate direct de ingrijirea cosmetica.
  • roaga-ti colegii de la celalte departamente (hair-style, masaj etc.) sa te lase sa pui cartile tale de vizita la posturile lor de lucru. Te poti revansa fata de ei printr-un tratament cosmetic sau un mic procentaj in cazul in care iti fac o recomandare directa.
  • stabileste contacte cu persoane care ofera in mod constat cadouri catre clientii lor (agenti medicali, agenti de vanzare etc.) si vorbeste cu managerul tau pentru a face o oferta persoanlizata catre acei agenti.

8. Rabdare, rabdare, r.a.b.d.a.r.e!

Intreaba pe orice persoana care a reusit sa aiba succes in aceasta meserie cum si-a construit portofoliul de clienti fideli si raspunsul unanim va fi „rabdare”. Inceputul va fi greu, iar succesul si dezvoltarea vor reprezenta o utopie pentru ceva timp. Acest lucru este un adevar care trebuie asumat si constientizat. Exista o poveste orientala, cu o morala pe care trebuie s-o invatam – un batran care implinise 105 ani a fost intrebat care este secretul unei longevitatii sale, iar raspunsul logic si simplu a fost „datorita faptului ca inca nu am murit”. Deci, sa ne inarmam cu rabdare fiindca „lucrurile bune se intampla pentru cei care asteapta”, dar nu pierd vremea.

Alatura-te discutiei!

comentarii

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail