Comunicarea – un cuvant-cheie in zilele noastre. Mai ales cand vine vorba despre modul in care sunt tratati clientii. Un aspect important care este deseori neglijat in trainingurile de comunicare oferite de saloane cosmetice este limbajul non-verbal de salon.

 Cand comunicam cu clientii nostri dar si cu alti membri ai echipei salonului, folosim o combinatie de:

  • cuvinte (7% din mesajul final);
  • ton al vocii (38% din mesajul final);
  • limbaj al corpului (55% din mesajul final)

Dupa cum ai observat, cele trei elemente nu au aceeasi prevalenta in comunicare. Dar cati proprietari si manageri de salon inteleg importanta comunicarii non-verbale atunci cand vine vorba de marketing si de gestionarea unui business de succes?

Este important sa se stabileasca standarde inalte in salon cand vine vorba despre limbajul corpului (nonverbal). Cheia este sa iti amintesti sa adaptezi limbajul corpului mediului in care te afli: la munca si nu acasa unde esti relaxat cu familia. Locul de munca vine cu anumite norme si asteptari pe catre trebuie sa le satisfaci.

8 moduri prin care sa iti imbunatasesti comunicarea nonverbala

  1. Mentinenerea contactului vizual cu clientii in timpul consultatiei initiale (60-70% din timp) dar si in timpul procedurii (pe cat posibil) este obligatoriu; orice abatere va da clientului sentimentul ca nu iti pasa de el si de problemele cu care s-a prezentat la tine.
  2. Arata ca esti o fire prientoasa, ca asculti si ca esti interesat de subiect inclinandu-ti discret capul intr-o parte sau cealalta.
  3. Despre aratatul cu degetul stim de mici ca este nepoliticos; ei bine, a ramas un gest nepoliticos, dar daca vrem sa indicam ceva anume sau sa atragem atentia asupra unui obiect din incapere, discret este sa ne folosim o palma intinsa indretata in sus. Este un gest deschis si prietenos.
  4. Respecta spatiul personal al clientului. Cu cat te apropii mai mult (fara sa fie cazul in timpul unei proceduri) lasi senzatia de intruziune si clientul nu se va simti comod.
  5. La receptie sau in spatii deschise mentine-ti inclinarea corpului catre clientul tau pentru a-ti arata interesul.
  6. Stai intr-o pozitie dreapta: orice arcuire a spatelui sau coborare a barbiei va lasa impresia ca esti intr-o stare proasta, ca ti-e lene si ca nu ai chef sa ajuti pe cineva. Nu este deloc o tinuta potrivita pentru relatia cu clientii.
  7. Pe asta trebuie sa o stitii din sfaturile legate de relatii: incrucisarea mainilor si a picioarelor da un aspect defensiv tinutei sau de inchidere. De evitat! Acest gest comunica clientului ca nu-ti doresti sa fii acolo in acel moment facand acel lucru, adica exact opusul a ceea ce ar trebui sa perceapa cand ajunge in cabinetul tau.
  8. Cand toate aceste aspecte sunt tinute sub control, mai exista un singur detaliu care ne poate trada trairile de moment: modul in care ne miscam, rasucim, strangem buzele. Nu uita, un zambet natural functioneaza cel mai bine! Daca nu iese din prima, exersati!

Alatura-te discutiei!

comentarii

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail