Pentru a avea o relatie ideala cu clientii, este nevoie sa incerci sa-I cunosti mai bine. Iata care sunt cele 10 aspecte esentiale din viata clientului pe care orice cosmetician trebuie sa le afle:

 1. Persoanele care traiesc sub acelasi acoperis cu clientul tau, sunt tot clientii tai

Parteneri de viata, copii, colegi de chirie s-ar putea sa-ti foloseasca/testeze produsele cosmetice – chiar daca nu sunt potrivite pentru tipul lor de piele. Află despre aceștia și despre relația lor cu tratamentele cosmetice.

2. Clientii tai sustin prin consum si alte business-uri care vizeaza acelasi public-tinta

Construieste relatii cu acele business-uri care au acces la clientii pe care ti-I doresti in salon si propune-le un exercitiu de promovare reciproca.

3. Cum mai poti fi de folos?

Momentul de pe patul de cosmetica, stiti bine, este un moment de relaxare pentru client care invita la socializare. De multe ori, clientii cer referinte din tot felul din domenii auxiliare: „stii un hairstylist/un doctor/ un make-up artist bun?” Ei bine, aici ai de castigat daca poti deveni o resursa de încredere (recomandând profesionisti renumiti in domeniul lor). Daca serviciul oferit de persoana pe care ai recomandat-o e exemplar (ai grija pe cine recomanzi!), atunci clientul satisfacut va povesti asa prietenilor: „am aflat de x-ulescu de la y-culeasca, cosmeticiana mea. Apropo, face un tratament facial…!”

4. Afla planurile de vacanta ale clientilor

Poti sa le modifici rutina de ingrijire a pielii astfel incat se se potriveasca cu nevoile acesteia in climatul si mediul din calatoria care urmeaza. E un moment bun sa stabiliti si o programare pentru epilare; inainte de concediu, sunt multi care uita de acest detaliu sau il lasa pe ultima suta de metri tocmai pentru ca isi prioritizeaza deficitar timpul (iar caietul de programari a unui cosmetician bun se umple repede).

5. Atrage noi clienti construind relatii noi cu prietenii si familia acestora

Cel mai simplu mod este sa-I rasplatesti fidelitatea unui client printr-o invitatie de a aduce o persoana draga la un tratament gratis.

6. Afla care este rutina zilnica a clientilor tai

Ofera solutii care pot imbunatati sanatatea si aspectul pielii clientilor, contra-balansand cu activitatile nocive sau expunerile necontrolate la factori de mediu/poluare pentru a le oferi un tratament cu adevarat personalizat.

7. Afla cum isi organizeaza timpul clientii tai, astfel incat sa-i mentii satisfacuti pe cei fideli

In general, clientii foarte organizati isi rezerva programarile pe intreg anul; in schimb, clientii foarte ocupati si cu un program variabil vor aprecia daca ii vei suna cand este timpul oportun pentru o programare.

8. Descopera ce nu le place clientilor

Asculta-ti clientii si rezolva problema pe care ei cred ca o au – nu pe cea pe care tu crezi ca o au. Dupa ce le-ai castigat increderea, vor fi mai mult decat fericiti sa iti dea mana libera.

9. Intreaba-ti clientii cum prefera sa fie contactati

Stabileste tipul de comunicare in functie de dorintele clientului si nu in functie de ce anume este convenabil pentru receptia salonului.

10. Pune-le întrebări deschise despre cum au grijă de sănătatea lor

E un truc bun ca să îți dai seama cum se raportează la grja fața de propria persoană – un detaliu important de știut atunci când vine timpul să sugerezi noi tratamente și produse.

Alatura-te discutiei!

comentarii

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail