Poti sa ai zahar si sa slabesti. Zahărul: cum trebuie consumat ca să nu ne îngrășăm


Adesea, persoanele care vor să slăbească se întreabă dacă pot include fructele în dietă sau e mai bine să stea departe de ele.

încercând să piardă în greutate dar câștigând

Glucoza și fructoza sunt molecule simple de zahăr monozaharide. Absorbită în sânge la nivelul intestinului subțire, glucoza crește mai tare glicemia, spre deosebire de fructoză, care trebuie prelucrată de ficat și are un impact mai redus asupra glicemiei. Totuși, pe termen lung, și fructoza poate afecta sănătatea, prin depunerea de grăsimi la nivelul ficatului și abdomenului.

Nu este un secret că un consum foarte mare de zahăr, pe termen lung, este nociv. Însă cercetările arată că efectele negative sunt legate în special de consumul excesiv de zahăr adăugat, mai degrabă decât de zahărul prezent în mod natural în fructe sau lapte.

Alimente pentru slabit - Ce ar fi bine sa mananci la regim?

Un consum ridicat de fructoză rafinată, adăugată în alimente, este asociat cu un risc sporit de diabet și boli cardiovasculare, conform studiilor. Fructele conțin zahăr sub forma unui mix de sucroză, fructoză și glucoză. Totuși, este mai dificil să ajungi la exces de fructoză mâncând fructe, în comparație cu alimente și băuturi cu zahăr adăugat. De exemplu, un măr mare conține 23g de zahăr, dintre care 13g este fructoză.

Cum și cât zahăr mâncăm ca să nu ne îngrășăm

Pe lângă zahărul prezent în mod natural, fructele conțin fibre, apă, vitamine, minerale și antioxidanți, având o valoare nutritivă ridicată. Fibrele, în special cele solubile, reduc nivelul de colesterol, încetinesc absorbția carbohidraților și cresc gradul de sațietate.

dieta fulger

Fructele sunt o sursă bună de nutrienți, cum ar fi potasiu, folat sau vitamina C. Desigur, există numeroase tipuri de fructe, iar compoziția și beneficiile lor variază. Așadar, alege fructe variate, pentru a-ți asigura toți nutrienții. Acolo unde este posibil, îți recomandăm să mănânci fructele cu tot cu coajă, deoarece este bogată în substanțe hrănitoare.

dieta grasa en el higado

Unele fructe au un conținut scăzut sau foarte scăzut de zahăr, ca de exemplu: lămâi și lime le poți folosi la limonadă sau stoarce în apă pentru un plus de aromăcăpșuni deși dulci, au o cantitate redusă de zahăr și multă vitamina Czmeură, mure, kiwi, grapefruit, pepene roșu, portocale etc.

Persoanele care vor să reducă din cantitatea totală de zahăr sau suferă de anumite afecțiuni pot alege aceste fructe mai puțin dulci. Beneficiile fructelor depășesc cu mult așa-zisele riscuri. Iată ce spun studiile despre avantajele consumului de fructe: Creșterea cantității de fibre consumate.

  • Castravete de slabire
  • Cit sport trebuie sa faci ca sa slabesti
  • Ce au în comun multe dintre obiceiurile alimentare antistres?
  • Povestea mea — cum a inceput totul Zahar, glucoza, fructoza.
  • Ce trebuie să știi despre zahărul din fructe | Centrul Medical Superfit
  • Alimente pentru slabit - Ce ar fi bine sa mananci la regim? - Blog
  • Cum și cât zahăr mâncăm, ca să nu ne îngrășăm. Sfatul specialiștilor

O alimentație bogată în fibre te ajută să te simți sătul, reduce poftele, hrănește bacteriile bune din stomac și susține scăderea în greutate. Fibrele ajută la menținerea unei glicemii constante, un lucru important mai ales pentru cei cu diabet.

Consum mai mic de zahăr. Cei care înlocuiesc dulciurile cu fructe la gustări consumă mai puține calorii și mai puțin zahăr.

EXPERIMENT: Nu am mâncat zahăr o lună. Cât am slăbit, la ce mi-a folosit?

O sănătate mai bună, per ansamblu. Cercetările arată că un consum ridicat de fructe și legume este asociat cu un risc scăzut de mortalitate, în special de boli cardiovasculare și cancer. Risc scăzut de obezitate. Este mai puțin probabil ca persoanele care consumă fructe să aibă obezitate și problemele de sănătate asociate acesteia. Cum rămâne cu fructele sub alte forme? Sucurile de fructe.

Multe dintre sucurile de fructe îmbuteliate conțin apă, zahăr și un concentrat de fructe.

am slabit tpu

Chiar și sucurile proaspete, obținute direct din fructe stoarse, au o cantitate de zahăr mai mare decât dacă ai consuma ca atare fructele folosite pentru producerea lui. În plus, fructele conțin și fibre, astfel că sunt mai sățioase și trebuie să le mesteci, ceea ce încetinește consumul lor.

Reducand cantitatea de zahar din dieta ta te poate ajuta sa reduci riscurile de a suferi de aceste afectiuni. Inlocuind alimentele ce contin zahar cu unele sanatoase, acest lucru te va ajuta sa obtii toate vitaminele si mineralele esentiale de care ai nevoie. De asemenea, o dieta fara zahar te-ar putea ajuta sa slabesti.

E mai ușor să bei un pahar de suc de portocale decât să mănânci starea de grasime de stat. Sucurile obținute din fructe stoarse cu tot cu pulpă sunt o variantă mai bună, însă din cauză că se beau repede, poți consuma o cantitatea prea mare fără să-ți dai seama. Fructele uscate reprezintă o sursă mai concentrată de zahăr, deoarece lipsește apa.

Ce trebuie să știi despre zahărul din fructe

Adesea, poti sa ai zahar si sa slabesti dintre fructele uscate se găsesc sub formă confiată, adică au un adaos de zahăr și siropuri pentru a ține mai mult și a fi mai dulci. Așadar, consumă fructe uscate ocazional, cu moderație.

Cum sa-ti detoxifici organismul (si sa slabesti!) in 7 zile?

Concluzii Orice aliment consumat în exces poate dăuna, pe termen lung, mai ales în cazul unei alimentații dezechilibrate. Zahărul din fructe este prezent alături de fibre, vitamine, minerale și apă, ceea ce îl face mai prietenos pentru organism.

15 ponturi care te ajuta sa slabesti fara cura de slabire

Asta nu înseamnă că trebuie să trecem în cealaltă extremă și să mâncăm multe kilograme de fructe pe zi, ci să integrăm zilnic porții de fructe cât mai variate în dieta noastră. Este în regulă să mâncăm și dulciuri clasice sau deserturi care nu sunt fructe, atâta timp cât facem acest lucru mai rar și nu în cantități mari.

Însă a demoniza fructele și a le evita cu totul înseamnă să ne privăm de surse valoroase de poti sa ai zahar si sa slabesti și de o paletă de gusturi delicioase.