Știm cu toții vorba aceea: „clientul nostru-stăpânul nostru” dar este timpul să luăm în considerare că, de multe ori, clientul nostru poate să nu aibă dreptate. În ciuda izvorului nesecat de informații disponibile (online, în publicații de specialitae), încă există mituri împrăștiate cu succes de gospodine și tămăduitori, care încă bântuie subconștientul clienților. Cum ar trebui un specialist în îngrijirea pielii să combată aceste presupuneri și să demonstreze, o dată pentru totdeauna clienților, ce este adevărat și ce nu? În loc să ne ignorăm clienții în momente în care ideile lor preconcepute par de neîndoit (așa cum poate, mulți dintre noi am făcut-o într-un punct al carierei noastre), trebuie să ne înarmăm cu toate resursele teoretice și practice pentru a le oferi, cu dăruirea specifică meseriei, educația necesară atingerii standardelor estetice propuse.

 1. „Vreau un tratament care să-mi șteargă ridurile”

Ridurile apar cu vârsta, e adevărat, dar la ele contribuie atât factorii genetici cât și acțiunea mediului înconjurător. Ridurile nu apar peste noapte și în aceeași măsură nici nu dispar în felul acesta. Din păcate, există prea mulți specialiști în îngrijirea pielii care susțin că au un produs sau serviciu miraculos care poate șterge urmele îmbătrânirii pielii, inclusiv mult-detestatele riduri.

Există, într-adevăr multe tratamente care țin de medicina estetică și care sunt eficiente în reducerea aspectului ridurilor; cu toate acestea, rezultatele nu pot fi întotdeauna garantate. Fiecare persoană are un anumit tip de piele care reacționează diferit la procedurile de reîntinerire (rejuvenare). Tratamentele cosmetice medicale precum substanțele injectabile, tratamentele cu laser și chirurgia estetică sunt metode concrete prin care se poate reduce vizibil aspectul îmbătrânirii.

Ingredientele cu rezultate clinice, incluzând retinoizii și acizii alpha hydroxy sunt folosite în produsele pentru îngrijirea pielii pentru a ameliora aspectul ridurilor fine și a ridurilor. Se consideră un succes dacă ridurile dispar prin aceste metode, dar rezultatul nu poate fi promis. De asemenea, este demonstrat ca produsele apicole, prin aportul ridicat de nutrienti esentiali peilii, ajuta la regenerarea si reintinerirea ei.

Cum îți educi clientul?

O practică pe care îți poți construi reputația este: nu promite niciodată mai mult decât poți oferi și oferă întotdeauna mai mult decât ar trebui! E o adevărată artă să reușești să nu cazi în capcana competiției, oferind rezultate nerealiste doar pentru că și competiția face la fel.

Clienții apreciază onestitatea și vor fi plăcut surprinși dacă rezultatele le depășesc așteptările. Iar asta înseamnă că se aplică efectul clientului satisfăcut: cel puțin încă o persoană va afla de la el despre experiența plăcută! Atenție la reversul efectului: un client nemulțumit va povesti la cel puțin 20 de persoane despre experiența neplăcută. Un business de succes se construiește și întreține prin generarea de așteptări realiste.

Clientul trebuie să înțeleagă că este vorba despre un efort comun între el și cosmetician și că folosind acasă produsele recomandate de specialist, cu frecvența indicată, este cheia către obținerea rezultatului estimat; mai bine spus: a celui mai bun rezultat în cazul lui.

2. „ Imi simt pielea prea grasa”

Un ten gras seboreic sau mixt poate fi cu adevarat o bataie de cap pentru clientii nostri. Mai ales daca ca acesta este predispus la infectii, eruptii cutanate, iar daca nu este ingrijit corespunzator poate duce pana la aparitia acneei. Datorita excesului de sebum, acest tip de ten va suferi tot timpul de deshidratare (superficiala sau profunda, in functie de fiecare individ in parte). Tendinta de ingrijire a unui client cu tenul gras, este inlaturarea sebumului cu orice pret si asta inseamna de multe ori agresarea tenului ducand la o hiper activitate a glandelor sebacee. De aceea, multi clienti cu tenul gras nu se vor simti confortabil cu o crema, avand impresia ca este ‘prea grasa’ sau agraveaza eruptiile de pe piele.

Cum îți educi clientul?

Arată-i clientului tău o diagrama a patogenezei acneei și lămurește-I că uscarea pielii poate forma comedoane, ducând chiar la acnee. Explică-I importanța hidratării în a oferi pielii un mediu sănătos de funcționare.

În cazul unei pieli sănătoase, uleiurile naturale sunt secretate pentru a proteja straturile superioare ale pielii pe durata întregii zile și pentru a fi înlăturate seara, prin spălare cu apă. Înainte să-ți trimiți clientul acasă cu o loțiune hidratantă în sacoșa, explică-I că este foarte probabil să-și simtă pielea un pic grasă la început, dar este doar efectul inofensiv al hidratării.

Un ser hidratant cu acid hialuronic este un produs ideal de folosit pentru început. Dacă clientul nu este decis ce cremă să-și cumpere pentru acasă, asigură-te că-I poti oferi spre testare o mostră.

3. „ Am pielea sensibilă, așa că folosesc doar produse naturale”

Sunt mulți cei care au impresia că au pielea sensibilă cand, de fapt nu este deloc așa. Există câteva explicații pentru această neînțelegere. E posibil ca acești clienți să fi avut, în trecut, reacții adverse în urma folosirii anumitor produse sau tratamente care nu se potriveau cu tipul lor de piele.

Sunt multe produse pe piața care pretind că sunt delicate, în special cele care sunt realizate din ingrediente naturale. Cu toate acestea, chiar dacă un produs este natural, nu înseamnă că este benefic pentru oricine sau că nu va provoca reacții. De fapt, cele mai multe reacții alergice sunt provocate de ingrediente naturale.

Cum îți educi clientul?

Pune întrebările potrivite și află care este stilul de viața al clientului, dacă are intoleranțe alimentare și dacă are un istoric nefericit cu anumite tratamente sau produse. Astfel, vei putea înțelege mai bine de ce crede că are pielea sensibilă.

Dacă tragi concluzia că acțiunile clientului sunt cele care provoacă reacțiile, explică-I acest lucru detaliat. Glandele cutanate, sebacee si sudoripare, prin produsii de secretie contribuie la realizarea barierei mecanice dar si a celei biochimice prin formarea filmului hidrolipidic superficial, o pelicula cu pH acid – „mantia acida”.

Spre exemplu, folosirea unor produse dure, cu un pH ridicat pot ataca mantia acidă, provocând deshidratare și iritație. Aceste efecte secundare asociate eronat cu pielea sensibilă pot fi reduse schimbarea regimului de îngrijire a pielii acasă.

În cazul în care clientul este reticent să încerce ceva nou, oferă-I niște mostre cu un produs adecvat pielii sale, pentru a se convinge singur de diferență. Pe de altă parte, dacă sensibilitatea clientului are de-a face cu o afecțiune a pielii precum rozacee, eczema sau psoriasis, explică-I care sunt factorii declanșatori și cum poate să-I evite.

4. „Vreau să-mi închideți porii”

Dimensiunea porilor îi nemulțumește pe mulți dintre clienți și, deși există produse și tratamente care pot să îmbunătățească aspectul porilor dilatați, aceștia nu se deschid și închid pur și simplu.

Porii sunt indispensabili protecției pielii prin secretarea sebumului necesar hidratării și prin excreția reziduurilor prin glandele sudorale. Dacă porii ar fi închiși, pielea nu ar avea capacitatea să funcționeze normal.

Cum îți educi clientul?

Arată-i clientului o diagramă care indică cum funcționează porii; așa se vor lămuri că nu este posibil să îi deschizi și închizi.

Trebuie explicat că în cabinetele cosmetice se folosește vapoforul, un aparat care eliberează abur, dar nu pentru a deschide porii (așa cum obișnuiesc unii profesioniști să se exprime, simplificat) ci ca să înmoaie sebumul întărit și pielea din jur, pentru a face extracțiile mai ușoare.

Clientul trebuie să știe că doar specialiști licențiați în îngrijirea pielii pot face extracții astfel încât să nu se ajungă la complicații: infecții, hiperpigmentare post-inflamatorie sau chiar cicatrici. Cosmeticienii sunt pregătiți să facă extracții în siguranța pentru a reduce aceste riscuri. Deși porii nu pot fi deschiși și închiși, înlăturarea comedoanelor, tratamentele de exfoliere și de întindere a pielii pot reduce aspectul porilor dilatați.

5. „Nu am nevoie de tratamente topice cu antioxidanți pentru că i-am inclus in dieta mea/ îmi cumpăr singur suplimentele de la plafar/farmacie și le aplic pe piele”

Antioxidanții sunt de neînlocuit într-un regim de îngrijire a pielii pentru că luptă împotriva speciilor reactive de oxigen. Speciile reactive de oxigen pot fi declanșate atât de factori interni și de factori externi (ultraviolete, poluanţi) dar cea mai prevalentă cauză este expunerea solară în cazul căreia nivelul speciilor de oxigen creşte dramatic, rezultând grave leziuni celulare. În aceste condiții, e de înțeles că pielea nu trebuie protejată doar împotriva razelor UV, ci și a celor infraroșii, ceea ce înseamnă că pielea are nevoie de mai mult decât o cremă cu FPS pentru a fi protejată de stresul factorilor externi.

Până și cele mai complexe loțiuni pentru protecția solară protejează doar în proporție de 55% împotriva radicalilor liberi induși de UVA; prin urmare, este vital să existe și un alt strat de protecție.

În vreme ce vitaminele administrate pe cale orală sunt importante, s-ar zice că o cantitate minimă din acestea ajunge la piele, acestea fiind absorbite mai repede de alte organe.

Cât despre a aplica topic capsule orale de vitamina E pe piele…nu există nicio dovadă că vitamina reușește să pătrundă în piele. Cel mai probabil, funcționează ca o barieră de protecție pentru stratul superior al pielii. Capsulele de vitamina E sunt create pentru a fi luate oral și absorbite prin acidul gastric, motiv pentru care au un pH foarte scăzut (1.0) în comparație cu cel al pielii (4.5-5.5)

Cum îți educi clientul?

Antioxidanții topici ar trebui încorporați în rutina de îngrijire a pielii pentru întreținere și protecție. Explică-I foarte simplu clientului că formulele unor produse sunt create în așa fel în cât ele să fie eficiente exclusiv prin modul de administrare recomandat, așa că aplicarea topică a unor produse care au fost menite absorbției interne, va fi nu dăunătoare pentru piele, ci ineficientă.

Sub ce formă îi comunici toate acestea clientului?

Începe mereu aceste conversații mai puțin confortabile într-o notă pozitivă. Nu insinua niciodată că cel de pe scaunul clientului greșește, chiar și expresia „din păcate” folosită la începutul unei propoziții poate avea un impact negativ. Concentrează-te pe modul în care poți să ajuți clientul oferindu-I informația necesară stabilirii unor așteptări în parametri reali.

O comunicare eficientă este importantă în orice relație – trebuie să te asiguri că fiecare client în parte înțelege care sunt pașii unui tratament înainte de începerea propriu-zisă a programului. Nu uita de sincronizare: orice informație oferită clientului înaintea programării este considerată benefică, însă orice informație dată după efectuarea tratamentului este percepută, de cele mai multe ori, drept scuză.

Pentru a te bucura de respectul clienților, trebuie să ai mare grijă cum descrii așteptările. Dacă un mesaj nu este comunicat cu trebuie, te poți alege cu un client nemulțumit care își poate pune amprenta pe cariera ta. Un cosmetician onest, franc, caluculat și educat va persevera în orice condiții.

Alatura-te discutiei!

comentarii

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail