Exista cateva reguli nescrise in orice meserie, pe care trebuie sa ni le insusim inca din perioada scolii. Intrucat meseria de cosmetolog implica lucrul direct cu oamenii intr-o maniera foarte personala, trebuie sa tinem cont de mai multe aspecte: reguli de igiena, comportamentul fata de client(a), cultivarea cunostiintelor noastre profesionale etc.

In cadrul Scolii de Cosmetologie Apiestetic va veti insusi codul de conduita ce trebuie adoptat si personalizat odata ce veti incepe sa practicati aceasta meserie.

(1) Relatia cosmetolog – client

  • imagine exterioara simpla, curata: evitati sa purtati culorile stridente, optati pentru o manechiura minimala (unghiile lungi si colorate nu sunt recomandate), make-up si bijuterii discrete
  • tonul vocii trebuie sa fie unul calm, cald si pozitiv
  • folosirea unui limbaj profesional si adecvat
  • discutiile cu clienta trebuie sa fie axate pe teme generale (vreme, calatorii, etc.). Incercati sa ocoliti subiectele delicate cum ar fi: politica, religia sau rasismul.
  • fiti sincera si ferma, dar diplomata in declaratiile dvs.
  • nu va angajati in relatari personale cu colegele dvs. fata de celalate cliente. Propria dvs. clienta trebuie sa aiba parte de toata atentia dvs. pe tot parcursul vizitei.

(2) Mediul si ambianta cabinetului de cosmetica

  • cabinetul de cosmetica trebuie sa fie in permanenta curat, fara urme de praf, pete sau rugina pe mobilier. Recipientele produselor cu care lucrati trebuie si ele sa fie curatate, sa aiba data de expirare trecuta in mod lizibil. Aparatele si ustensilele obligatoriu sterilizate dupa fiecare clienta.
  • lumina din spatiul de lucru nu trebuie sa fie deranjanta pentru clienta – o lumina calda si la intensitate medie va induce o relaxare suplimentare
  • folosirea produselor de unica folosinta este obligatorie (ace, cearceaful de hartie de pat, spatule etc.)

(3) Dezvoltarea personala

  • abonati-va la magazinele de specialitate, participati la lansari de produse si aparate. Trebuie sa va puneti constant la curent cu ultimile noutati din domeniul cosmetologiei
  • cartile de vizita persoanlizate trebuie sa le aveti tot timpul la indemana
  • aderati la diverse organizatii de specialitate nationale si internationale

Ca si incheiere va lasam cu o concluzie / parere a unuie cliente de pe un forum din Romania: “Atunci cand vizitez cabinetul unei cosmeticiene, imi doresc in primul rand sa prind incredere in ea. Curatenia, aspectul si tonul vocii sale sunt primele semne care imi indica faptul ca stau de vorba cu un specialist sau nu. A! Si un alt lucru important: NU suport intrebarile de genu: “cine v-a pensat ultima oara?” si sa vad grimasa aceea de dezapropare! Cosmeticiana adevarata va sti sa se focuseze intotdeauna asupra lucurilor bune si nu asupra celor negative.”

Alatura-te discutiei!

comentarii

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail